Here are the results of 40 matchups in the Revenger's arena.
6842 might, 8th place
105 wins, 0 losses
Streak: 359
Bonus: +200%
lose, lose, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, WIN
lose, even, WIN
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, WIN, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
Some details:
I'm probably in the top 20-25 players on my server, but certainly not in the top 10.
The losing matchups were all against the same 4 players.
The even matchups were against 8 different players.
The wins were against only 2 different players.
I was never matched against an Arena Guardian.
For over half of the matchups I had a losing matchup for both my Challenge and Average opponents, and again these were only 4 distinct players.
My wins were mostly 30 point each, since even these oppoents were able to take down my tank team.
My bonus might pool was typically full at 1000 points because I went so long between winnable matchups.
Until I get to the far better arena "pocket" where I am running into Arena Guardians consistently I have no real hope of making significant progress toward the top 15k reward. My 11 wins worked out to perhaps 400 points.
This is not a fun game experience, but it is typical of the current arena matchups.
Conversely, let's say I didn't play so conservatively. I saw 42 "even" and 11 winnable matches. If I won 1/2 of the even matches I would get 32 wins, but only at about 6 points each on average for 192 points. And my winning streak & bonus would be in single digits. Which is just to point out that there is no particularly preferable approach.
Cheers,
Rosen
6842 might, 8th place
105 wins, 0 losses
Streak: 359
Bonus: +200%
lose, lose, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, WIN
lose, even, WIN
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, WIN, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, even, even
lose, even, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
lose, lose, WIN
lose, lose, even
lose, lose, even
lose, lose, WIN
Some details:
I'm probably in the top 20-25 players on my server, but certainly not in the top 10.
The losing matchups were all against the same 4 players.
The even matchups were against 8 different players.
The wins were against only 2 different players.
I was never matched against an Arena Guardian.
For over half of the matchups I had a losing matchup for both my Challenge and Average opponents, and again these were only 4 distinct players.
My wins were mostly 30 point each, since even these oppoents were able to take down my tank team.
My bonus might pool was typically full at 1000 points because I went so long between winnable matchups.
Until I get to the far better arena "pocket" where I am running into Arena Guardians consistently I have no real hope of making significant progress toward the top 15k reward. My 11 wins worked out to perhaps 400 points.
This is not a fun game experience, but it is typical of the current arena matchups.
Conversely, let's say I didn't play so conservatively. I saw 42 "even" and 11 winnable matches. If I won 1/2 of the even matches I would get 32 wins, but only at about 6 points each on average for 192 points. And my winning streak & bonus would be in single digits. Which is just to point out that there is no particularly preferable approach.
Cheers,
Rosen
Comment